«گفت خود را چند جویی مشتری؟» | تبلیغات خلاقانۀ مبلمان و دکوراسیون در روزگار قرنطینه

Tuesday، ۱۷ Farvardin ۱۴۰۰

تبلیغات مبلمان اگر نه حرف اول، اما حرف آخر را در بازارهای رقابتی می‌زند. ولی واقعاً با یک مبل، یک میز یا یک صندلی چه‌کار می‌شود کرد؟ شاید باید بکوشیم تا خلاقیت در نگاه ما باشد، درست مثل نگاه طراحان کمپین‌های تبلیغات مبلمان که همه در سال ۲۰۲۰ اجرا شده‌اند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم نگاهی بیاندازیم به «نگاهِ» ورزیدۀ طراحان عصر تبلیغات!

۱. ایکیا

کمپین تبلیغاتی ایکیا با شعار «فردا از امشب شروع می‌شود» مثل همیشه خلاقانه ظاهر شد و کمپانی تبلیغاتی «مادر لندن» در دو بخش ویدیویی و بیلبورد کمپین این شرکت خوش‌سلیقه را طراحی و اجرا کرد.

۲. زارا هوم

در کمپین تبلیغاتی ویدیویی «زارا هوم» با نام «مواجهه»، شارلوت گینزبور (هنرپیشۀ کاربلد بریتانیایی _ فرانسوی) نقش یک عکاس را بازی می‌کند که خانه‌اش با محصولات «زارا هوم» دکور شده است.

۳. ویترا

کمپانی سوئیسی «ویترا» نیز به‌مانند سال‌های گذشته کمپین «داستان‌های خانه» را با تصاویری از روزمرگی‌های خانگی پی گرفت. علاوه‌براین، ویترا در اقدامی کم‌وبیش تبلیغاتی، در روزهای قرنطینه، مستند «عصر صندلی‌ها» را به رایگان در معرض دید عموم قرار داد.

۴. بنجامین مور و شرکا

«بنجامین مور و شرکا» (.Benjamin Moore & Co) از بزرگترین کمپانی‌‎های رنگ جهان، کمپین ویدیویی «عشق را بیین» را اجرایی کرد که در آن به‌طرزی استعاری و به‌غایت هوشمندانه، به تأثیر احساسی رنگ بر روحیات و رفتار آدم‌ها پرداخت.

۵. لا-زی-بوی

«لا-زی-بوی» (La-Z-Boy) با کمپین «یک میلیون سپاس» طرحی نو درانداخت. این کمپین با هر بار به اشتراک‌گذاری یک پست تشکر از کادر درمان، مبلغ بیشتری را برای اهدای مبلمان به سربازان خط مقدم مبارزه با کووید ـ ۱۹ اختصاص داد.

۶. مک دونالد

«مک دونالد» هم که دیگر استاد تبلیغات پرچرب‌وچیلی است، به مناسبت روز ملی اسباب‌کشی در کانادا، ایده‌ای مبتکرانه به کار بست و با ساخت برگرها و ساندویچ‌های مبلمانی، مردم را به یک وعده غذای آماده در این روز پرمشغله دعوت کرد. البته این غول فست‌فود در جهان، سال گذشته نیز در همین روز در کانادا برنامۀ ویژه‌ای برپا کرده بود.

«تحریریۀ تختخوابشو دیاکو»